Monday, June 28, 2010

ke ikm sp

semalam aku antar anak aku iqwan ke ikm sg petani. bertolak dari kajang. tidur dulu rumah fizah. maryam ikut skali. masa aku datang kekajang kete dah buat hal. air panas. aku berenti beberapakali untuk sejukkan injin. dah tu aku ikut jalan lama lak tu. baik baik boleh sampai sejam setengah dah jadi lima jam. nah, ambik kau. nak jimat tol konon.....
dari kajang aku bertolak jam 7.00 lebe skit. sampai sg. petani kul 3.00 la lebih kurang. malam tu tidur kat permaipura homestay. kopak rm130.00. bole la utk 4 orang. rumah okey, 2 tingkat. cantik dan bersih. kira macam hotel taraf 4 * bagi aku la. kau aku x tau. sekarang kalau nak jalan dan perlukan penginapan, cari homestay je, mudah.
pepagi jam hampir 8.00 aku checkout, dapat lak cenderamata sabuah surah yassin. allhamdullah. moga murah rezeki puan. t k.
sampai ikm minum kat kantin dulu. orang x ramai lagi. lepas tu baru g daftar..orang dah ramai. selesai daftar dekat tghari gak. prut dah kebulur. nak kena bli barang ikhwan lagi memacam, kunci, rantai locker, baju sluar, cadar....ptg dia ade taklimat. kenalaa aku tunggu sampai kul 5.00 baru bagi bebarang tu n bagi la skit duit poket. kalau x cukup nanti aku masukkan dlm akaun.
g penang ikut jembatan. rm7.00 jem lak skit pasal orang balik keje. cari homestayni pun penin gak tapi sampai gak. okey. dah ponat den.

No comments: