Tuesday, February 5, 2008

Ponteng..........?kah...kah...kah...

tak kerja harini. Ponteng. sebenarnya aku dah bangun pagi tadi tapi mata berat nak celek,tak tau kenapa. aku terlentang semula. lelap. sadar sadar matahari dah menggalah. sembahyang pun ponteng jugaaaaak......apa nak jadi aku ni. bangun tidur, tak makan apa pun. bini tak ada, balik kampung. nak masak sendiri.......oooo,malasnya....
aku bukak laptop aku, dah lama nak buat blog, tak jadi jadi. waktu dapat gaji aku terus beli buku panduan membena sebuah blog peribadi. cuba punya cuba....akhirnya berjaya juga......yaaahuuuu. bukan apa, saja aje nak cuba menulis....asah bakat.(dah tua nak asah bakat apalagi? saja mengada) ni la yang aku cuba tulis.... tulisla apa aje....merapu la apa aja, kita punya blog ikut suka kita la nak tulis apa...
kul 10.00 gi ka putrajaya, kepejabat tempat kerja. rupanya ramai yang ponteng.....
aku kena panggil mengadap, apa lagi.....kelentong dah sedia, kelentong aje la...tapi kelentong aku betul apa....aku kata anak aku dapat sekolah teknik, aku kena uruskan semua keperluan, memang betul apa, tatak tipu.last last dapat tambah cuti lagi. mampus aku bulan ni tak beduit, banyak cuti.
aku ke kay el naik erl, beli buku. tu la hobby aku sejak dulu. ada duit ke tak ada duit ke, buku tetap aku beli. kekadang tak habis baca lagi aku dah beli buku baru.
aku beli tiga buah, novel 'nama ku merah kirmizi, kamus hebrew-english dan sabuah buku belajar bertutur bahasa hebrew. kopak juga seratus lebeh.
malam aku bertolak kekeratong dengan anak anak ku. yatim nak buat majlis pertunangan anaknya si nurul. okey.....dah mengantuk......bini aku dah lama mimpi.

No comments: